Artikler

Bøn

Manglende bønnesvar

Der er mange meninger, mange foreslag til hvad der kan være galt når man ikke får bønnesvar.

Synd, ikke udviklet tro, mangel på bøn, tålmodighed, udholdenhed, måske også mangel på folk der har syn for ens liv, og ikke hører fra Herren, mangel på forbedere måske. Men alle disse ting kan man gå i bøn til Gud om, at han må tage sig af alle de ting der er i vejen.

Der er eksempler så som Paulus og Job, hvor de ikke blev bønhørt, men sagen er den med Paulus, nemlig den, at han var Paulus, altså ikke os.

Hvem kan måske nå ham til sokkeholderen? Hvem kan rose sig af så store åbenbaringer som han? Han havde brug for en satans engel til at holde ham ydmyg, men det er de færeste af os der har nået så store højder som han.

Og hvad med Job? Tjo, det viste sig jo at han tog fejl af alt hvad han havde sagt om sig selv og om Gud, han indrømmede til sidst at han kun havde hørt rygter om ham.

Jeg siger ikke jeg forstår alt ved Jobs bog, der er måske ting jeg ikke forstår, så som hvorfor tillader Gud fjenden at gøre som han gør?

Men lad os komme tilbage til emnet.

(Mt 21:22)
22 Alt, hvad I beder om i jeres bønner, skal I få, når I tror.«

Ordene her er "når i tror", altså kan man måske sige at troen ikke er der for det man beder om i starten. Jesus siger et sted, "når i beder, da skal i tro at i har fået det", der er noget ved bønnens atmosfære, en atmosfære af at man nemmere kan tro når man er i bøn, når lovsangen har lydt fra ens læber og hjerte, og man er kommet ind for Guds åsyn.

Ved ikke om det er Derek Prince jeg har det fra, om det at have en tro der dækker alt, men jeg tror det er rigtigt.

Tit og ofte føler vi os anfægtede af fjendens anklager om at vi ikke har tro, og vi kommer til at træde vande fordi vi ikke er i tro på det område.

(Eph 6:16)
16 Overalt skal I løfte troens skjold, hvormed I kan slukke alle den ondes brændende pile.

Men hvordan kan vi løfte troens skjold hvis vi ikke har tro? Vi kan bede i Ånden, men vi må også lære at bede med tro.

Jeg tror virkelig også at der er folk der virkelig høster bønnesvar en masse, bare fordi de har udviklet deres tro i samarbejde med Gud, men det kan også ske for os, om vi bevæger os i den retning.

Derfor, bed Gud hjælpe dig til at udfylde de tomme pladser i din tro, så du har en tro der kan dække alt i dit liv, brug de gode tider til at forberede dig til de træls tider.

Denne hjemmeside © 2019 - design: O Madsen Media