Artikler

De sidste tider

Tretvundet snor brister ikke i hast

Præd 4.12
12 Og når nogen kan overvælde den ensomme, så kan to stå sig imod ham; tretvundet Snor brister ikke i Hast.

Når vi nu er begyndt at se skyerne samle sig, og vi ved af bibelen, at det er vigtigt at søge Gud om nåde i god og rette tid, så lad os ransage os selv, være ærlige, og kende hvor vi er nu, og også kende, hvor vi bør søge hen imod.

Jeg kan godt ængstes, som det ser ud lige nu, men dette er et kald til at søge Gud, et kald til at rettes til, og fæstes det mere fast til Gud og Hans Ord.

"Frygt ikke" siger bibelen igen og igen, altså, "bare rolig", men det er ikke nok det står i bibelen, det må også stå på vore hjertes tavler.

Den ensomme er i problemer siger verset, men to kan stå sammen, men tretvundet snor brister ikke i hast.

Den ensomme. Det er vel dem der ikke kender Gud, eller er en ensom kristen, eller en der ikke kender deres ståsted i Kristus, de kan godt føle sig ensomme, og alene, men dette har aldrig været Guds vilje, hver kristen må kende sit ståsted på klippen, så de ikke rokkes når uvejret kommer.

De der er to. Man kan være ene her i livet, men man har måske en ven, en bønnepartner, en man står sammen med i tykt og i tyndt, en som er ens helt særlige ven, ja, hver person må have en bønnepartner, en fortroelig, en som de kan kalde sin ven. Men denne ven skal også være Gud i tilfælde af at det er sparsomt med mennesker omkring en.

Tretvundet snor. Dette vers er helt sikkert henvendt til folk der lever sammen, og hvor Gud er i deres midte. Tre er helt sikkert bedre end to, for der er to til at høre Guds røst og opmuntre hinanden, to til at relatere til hinanden.

Jeg ved ikke hvor du selv er i dette, men jeg ved hvad du bør gøre, nemlig forholde dig til teksten og søge Gud for de huller du selv har i dit liv. Rette til, og blive stærk i Kristus.

Denne hjemmeside © Alpha og Omega Ministries 2019 - design: O Madsen Media