Artikler

Det femte evangelium

Et brev fra Kristus

3 Kor 3.3
idet det ligger klart som Dagen, at I ere et Kristi Brev, udfærdiget af os, indskrevet ikke med Blæk, men med den levende Guds Ånd, ikke på Stentavler, men på Hjerters Kødtavler.

Jeg havde en samtale med min mor, og hun fortalte mig om noget fjernt slægtning, fra tidligere generationer, at de ville gerne gøre noget ud af at være kristne, men det gik vist ikke så dybt.

Jeg tænker lidt, hvis vi ikke er en bibel med vores liv, vores værdier, vores tanker, tale og handlinger, et brev skrevet af Kristus, via de forkyndere vi følger, via det liv vi har med Gud, så er jeg bange for at vi ikke står prøve, vi bliver måske som dem Jesus ikke kendes ved på dommens dag.

Men spørgsmålet er, omgåes vi med, har vi fællesskab med andre kristne der via Guds Ånd kan skrive på vore hjerter, er vor bønsliv og bibellæsning også en anledning for Gud at gøre os til et vidnesbyrd om Hans godhed og eksistens?

Salme 34.9 siger: "Smag og se, at Herren er god," men kan vi sige til folk disse ord? Kom til mig og smag at Herren er god, tag en bid af mit liv, tag imod den strøm af liv og velsignelse der flyder fra mig.....

Jeg har lagt denne artikel under emnet, "det femte evangelium", fordi det skal skrives på hjerterne, det må ikke bare være ord, ikke bare skøn teologi.

Det der er skrevet på hjertet, er det vi ånder for, det vi ikke kan lade være med at gøre.

Hvis der er noget der ikke er skrevet i vores hjerte, hvis der er noget vi ikke adlyder, så må vi sætte alt ind på at bede om dets opfyldelse.

Vi må ransage os selv og se om vi er i troen, om der er huller i vores kristne liv, om der er noget der trænger til at styrkes, om vor bånd til Kristus er stærkt og fast.

Denne hjemmeside © 2019 - design: O Madsen Media