Artikler

Hyrdetjenesten

En hyrdes bøn

Jak 5.16
Bekend derfor jeres synder for hinanden, og bed for hinanden om, at I må blive helbredt. En retfærdigs bøn formår meget, stærk, som den er.

Man kan komme til kort, ikke finde vej, man ved ingen levende råd, med mennesker og deres problemer, ja det kan se sort ud, og natten kan være lang og uudholdelig at være beskuer til.

Nogle går deres vej, fordi deres tro på Gud ikke kan bære det, fordi de ikke kan finde vej.

Det kan være, at du ikke er den der skal rejse den faldne, måske din gave er en anden, og der bedst kan gøres brug af dig andetsted, ingen fordømmelse for det, vi kan ikke alt, og vi skal heller ikke alt, men hvis du går fra folk, vil du ikke nok blive ved med at bede for dem du forlader? Vil du ikke nok holde dem frem for Gud i bøn?

Jesu hjerte blev sønderbrudt for deres og din skyld, ja han led, han døde i dit sted, for at du kunne få evigt liv i eje.

Men Jesus elsker de andre ligeså meget som dig, og han opgiver heller ikke dig, giv heller ikke helt op med andre, også selv om jeres veje må skilles.

Jesu hjerte banker stadig for dem i mørke, selv om vi ikke kan redde alle, selv om vi ikke kan se nogen udvej.

Jesus har veje og midler vi ikke aner, ja hans tanker og veje er højere end vore, men vi erkender kun stykkevis.

Bed for, at andre må sendes, med visdom og indsigt, med Guds kraft. Vi skal ikke bære alle opgaver, men dem der skal være bærer af dem, kan vi bede om, at de må sendes, og udrustes til opgaven, så folk kan få den hjælp de har brug for.

Opgiv ikke helt, Jesu hjerte blev sønderbrudt for deres skyld også, ja for dig, lad ikke din kommen til kort betyde et endeligt for din omsorg for dem.

Jesus siger endda at vi skal bede for vor fjender, hvor umuligt ser det ikke ud at gøre det? Så du kan se, det er nogle gange ok at fjerne sig selv fra fællesskabet, hvis man ikke kan komme videre, og bare bede på afstand.

Denne hjemmeside © 2019 - design: O Madsen Media