Artikler

Tjeneste

Higer efter at tjene hinanden

1 Kor 14.1 (DK1907)
Higer efter Kærligheden, og tragter efter de åndelige Gaver men mest efter at profetere.

At hige efter nådegaverne, er også et kald til at tjene hinanden, til at være rørt og ført af Herren, til at række ud, tjene, hjælpe på alle måder.

Jeg ved ikke om du tænker over det, men der er søskende i Herren der kæmper hver dag for at få svar, for at få tingene til at fungere, de kæmper, og er ikke kommet til erkendelse i den situation som de står i.

Du kan være den der bringer svaret fra Gud, du kan give det der er brug for, enten åndeligt, eller materielt, alle har forskellige behov, alle har forskellige kampe.

Der er to kald der går ud til alle kristne, ja ved samme ord. Nemlig kaldet til at profetere og være hyrde for andre.

Jeg taler ikke her om embede, men nådegave.

Når Paulus siger han vil at kristne skal profetere, siger han også, at de skal være som hyrder.

Dette hænger sammen, for hvem er den der profetere som ikke har omsorg for andre kristne? Skal alt ikke være gennemsyret af kærlighed? Derfor, når du søger Gud for den ene nådegave, skal den anden også følge med, hvis du da ikke allerede har den, hvad jeg mener er en selvfølge, hvis du er kristen.

Moses siger, "gid alt folket var profeter", ikke af embede, men af nådegave, han siger det samme, han var både hyrde og profet.

Men Jesus siger det samme. Elsk din næste som dig selv er et kald til at være hyrde for næsten, til at tjene hverandre.

Det er klart at vi ikke kan gøre det af os selv, ja vi skal ikke af os selv, Gud vil jo give det alt sammen, både nådegave, at virke i os at ville og at virke.

Guds røst går ud: "Hvem skal jeg sende, hvem vil gå bud for os?"

Så sig til Gud at Han må forvandle dig, sig: "Hvad kan jeg gøre for mine søskende i dag?"

Men bed også Gud om et hjerte for dine søskende, de har brug for det Gud har lagt i dig.

Denne hjemmeside © Alpha og Omega Ministries 2019 - design: O Madsen Media